ده کشور برتر جهان در صنعت چرم کدامند؟

لینک کوتاه https://leather-house.ir/a/00e93
ده کشور برتر جهان در صنعت چرم کدامند؟

در این مقاله از چرم بلاگ به بررسی ده کشور برتر در زمینه صنعت چرم می‌پردازیم.

 

صنعت چرم جهانی به دلیل تقاضای روزافزون محصولات چرمی در سرتاسر جهان روزبه‌روز رونق بیشتری می‌یابد. ده کشور برند تولیدکننده چرم در جهان، صادرکنندگان و واردکنندگان اصلی چرم و محصولات چرمی، نقش عمده‌ای در رونق‌گرفتن این صنعت داشته و دارند. تقاضای فزاینده برای محصولات لاکچری مدروز (مانند انواع کیف‌، کفش، لباس‌های چرمی و همچنین انواع اکسسوری‌های چرم) در سال‌های اخیر منجر به افزایش سریع تولید چرم و رشد تجارت چرم در جهان شده است. از آنجا که بازار جهانی محصولات چرمی از جمله بازارهای سودآور است لذا پیش‌بینی می‌شود که بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم در جهان در آینده‌ای نزدیک، سود رو به رشدی را به دست آورند.

در این مقاله از وب‌سایت خانه چرم قصد داریم تا اطلاعاتی را در زمینه صنعت چرم که شامل موارد زیر می‌باشد ارائه دهیم.

 

  • ارزش صنعت چرم جهانی چقدر است؟
  • کدام کشور بیشترین میزان چرم را تولید می‌کند؟
  • کدام کشور بزرگترین صادرکننده چرم در جهان است؟
  • کدام کشور بیشترین واردات چرمی را دارد؟
  • برترین شرکت‌های چرم در جهان کدامند؟

 

پس اگر علاقه‌مند هستید تا به پاسخ سوالات بالا دست یابید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

مرورکلی بر صنعت چرم جهانی

صنعت چرم یکی از قدیمی‌ترین صنایع تولیدی است. مواد اولیه مورد استفاده در صنعت چرم از صنایعی چون دامداری و دامپروری به دست آمده و سپس طی چندین مرحله از جمله دباغی و پرداخت به چرم تبدیل می‌شود. امروزه نیز چرم همچنان یکی از متریال لاکچری محسوب شده و در تولید طیف وسیعی از محصولات ارزشمند و باکیفیت مثل کفش، کیف، پوشاک، اکسسوری و غیره کاربرد دارد. براساس گزارش گِرَند ویو ریسِرچ (Grand View Research) ارزش بازار جهانی کالاهای چرمی در سال 2017 به 414 میلیارد دلار رسیده و انتظار می‌رود که تا 2025 ارزش این بازار به 529.65 دلار برسد؛ این آمار نشان می‌دهد که نرخ رشد مرکب سالانه طی دوره پیش‌بینی بیشتر از 5.4 درصد است.

یکی از دلایل اصلی رشد بازار محصولات چرمی، افزایش هزینه برای کالاهای شخصی به دلیل افزایش آگاهی از مد و فشن است. افزایش قدرت خرید مشتریان، تغییر و بهبود سبک زندگی، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند همگی به رشد این بازار کمک کرده‌اند. تبادل اطلاعات از طریق کانال‌های آنلاین منجر شده تا صاحبان صنایع، مصرف‌کنندگان را به خرید جدیدترین و یونیک‌ترین کالاهای چرمی ترغیب و تشویق نمایند. همچنین تعداد فزاینده زنان شاغل در سراسر جهان منجر به افزایش علاقه به کالاهای شخصی چون کیف و کفش شده و به رشد این بازار نیز کمک می‌کند.

به لحاظ جغرافیایی، آسیا-اقیانوسیه در حال حاضر بزرگترین بازار چرم و محصولات چرمی محسوب می‌شود. بیشترین درآمد از کالاهای چرمی طی سال‌های اخیر به این منطقه اختصاص دارد. انتظار می‌رود کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین و امارات در آینده‌ای نزدیک بیشترین تقاضا در این بازار را به خود اختصاص دهند؛ دلیل این امر نیز عمدتا به افزایش درآمد خالص و همچنین افزایش تمایل به استفاده از کیف و اکسسوری‌های چرمی برمی‌گردد. کشورهای آمریکای شمالی نیز از جمله بزرگترین واردکنندگان چرم و محصولات چرمی در جهان هستند. 

 

                                                                           جهت مشاهده تصاویر و قیمت انواع کاپشن چرم مردانه کلیک کنید.

 

در جدول زیر، فهرست ده کشور اول تولیدکننده چرم در سال 2020 آمده‌است.

 

رتبهکشورمیانگین تولید سالانه (میلیون فوت‌مربع)سهم از تولید جهانی (برحسب درصد)
1چین6،17025
2برزیل2،3609.5
3روسیه1،6527
4هند1،5606.4
5ایتالیا1،5216.3
6کره جنوبی1،1404.8
7آرژانتین8043.4
8ایالات متحده7193
9مکزیک6422.7
10ترکیه5292.2

چین

چین با میزان تولید بیش از 6.2 میلیارد فوت مربع چرم در سال، بزرگترین کشور تولیدکننده چرم در جهان است و به تنهایی به طور سالانه بیش از 25 درصد از چرم جهان را تولید می‌کند. صنعت چرم چین به دلیل تولید پوست‌های سنگین مورد استفاده در تولید کمربند، انواع بندهای چرمی (مثل بند ساعت)، زیره کفش و غیره شناخته شده‌است؛ این در حالی است که برای تولید کالاهایی چون کیف و پوشاک از چرم سبک استفاده می‌شود.

بیشترین چرم تولیدی چین از پوست گاو به دست می‌آید و حدود 40 درصد از کل چرم تولیدی چین در سال را تشکیل می‌دهد و بدین ترتیب چین را به بزرگترین تولیدکننده چرم گاو در جهان تبدیل کرده‌است. چرم سبک گوسفند و بز نیز دومین منابع چرم در صنعت چرم چین هستند. به‌واسطه بخش عظیم دامداری و همچنین صنعت قوی تولید و فرآوری چرم در چین، پیش‌بینی می‌شود که جایگاه نخست چین در بین ده کشور برتر تولیدکننده چرم در جهان در آینده نزدیک حفظ و تقویت شود.

 

برزیل

در بین ده کشور برتر تولید چرم در جهان، برزیل جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. سالانه در برزیل بیش از 2.4 میلیارد فوت مربع چرم تولید می‌شود. چرم تولیدشده در برزیل عمدتا از پوست حیوانات گاوطور به دست می‌آید و حدود 1.8 میلیارد فوت مربع در سال است؛ بدین ترتیب چرم به‌دست آمده از حیوانات گاوطور سهم عمده‌ای را در بازار چرم برزیل به خود اختصاص داده‌است. پوست گوسفند و بز نیز حدود 4 درصد از صنایع چرم در برزیل را تشکیل می‌دهند و مابقی چرم موجود در بازار برزیل نیز از پوست سنگین و از سایر حیوانات تهیه می‌شود.

 

روسیه

در بین کشورهای برتر تولیدکننده چرم در جهان، روسیه در جایگاه سوم قرار دارد. در گذشته روسیه از بزرگترین تولیدکنندگان چرم در جهان بود، اما رونق این صنعت در روسیه پس از سال‌های 1990 کاهش یافت. در حال حاضر روسیه به طور سالانه 1.4 میلیارد فوت مربع چرم تولید می‌کند و رتبه سوم میزان تولید چرم در جهان را به خود اختصاص داده‌است. بیشتر چرم تولید روسیه چرم سبک بوده و از حیوانات گاوطور به‌دست می‌آید. حدود 8 درصد از چرم روسیه از پوست گوسفند و بز تهیه شده‌است. میزان چرم تولید شده از پوست سنگین در این کشور کمتر از 3 درصد است.

ده کشور اول تولیدکننده چرم در سال 2020

سایر تولیدکنندگان برتر چرم در جهان

دیگر کشورهای برتر تولیدکننده چرم در جهان در سال 2020 شامل کشورهایی چون هند، ایتالیا، کره‌جنوبی، آرژانتین، ایالات‌متحده‌آمریکا، مکزیک و ترکیه است. در حال حاضر به لحاظ تولید و مصرف چرم، هند یکی از بازارهای در حال رشد در جهان است. بیشتر چرم تولیدشده در چین از پوست سنگین و از حیوانات گاوطور به‌دست می‌آید. ایتالیا نیز به دلیل توسعه پخش فرآوری چرم از بزرگترین تولیدکنندگان چرم در اروپا محسوب می‌شود.

 

در زیر فهرستی از ده کشور برتر صادرکننده چرم در جهان آمده است. 

رتبهکشورمیزان صادرات (برحسب میلیون دلار آمریکا)
1ایتالیا3،819.8
2ایالات متحده آمریکا1،700.4
3چین909.1
4کره‌جنوبی509.5
5بریتانیا338.2
6مکزیک316.9
7لهستان269
8پاکستان228
9نیوزلند179
10کانادا159.8

نقش چرم و محصولات چرمی در تجارت جهانی را نمی‌توان نادیده گرفت. در حال حاضر ارزش صنعت چرم بیش از 85 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود که با افزایش جمعیت و افزایش درآمد، میزان تقاضای محصولات چرمی نیز افزایش یابد. گرچه در حال حاضر ایتالیا و ایالات متحده بزرگترین صادرکنندگان چرم در جهان هستند اما پیش‌بینی می‌شود رتبه‌های برتر صادرکنندگان چرم در جهان در آینده به کشورهای در حال توسعه‌ای مانند چین و کره‌جنوبی و مکزیک منتقل گردد. به لحاظ ارزش صادرات، ایتالیا با صادراتی به ارزش بیش از 3.8 میلیون دلار جایگاه برتر صادرکننده چرم در جهان را در اختیار دارد؛ درحالیکه بزرگترین صادرکننده چرم به لحاظ حجم صادرات، کشور چین است و تقریبا 36 درصد از کل حجم صادرات جهان را به خود اختصاص داده‌است. با اینحال در سال‌های اخیر به دلیل تغییر تمرکز اقتصادی چین از بخش تولید به بخش فناوری و خدمات، سهم چین در صادرات چرم در سطح جهانی روبه کاهش بوده‌است.

ده کشور برتر صادرکننده چرم در جهان

دیگر کشورهای برتر صادرکننده چرم به لحاظ ارزش صادرات، کشورهایی چون ایالات‌متحده‌آمریکا، کره‌جنوبی، بریتانیا، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزلند و کانادا هستند. پیش‌بینی می‌شود که موقعیت این کشورها در بازار جهانی صادرات چرم به دلیل فعالیت‌های تولید صنعتی چرم همراه با زنجیره‌های تامین تثبیت‌شده پایدار باشد.

 

                                                                        جهت مشاهده تصاویر و قیمت انواع پالتو چرم زنانه کلیک کنید.

 

در زیر فهرست ده واردکننده برتر چرم در جهان آمده‌است.

 

رتبهکشورمیزان واردات (برحسب میلیون دلار آمریکا)
1ایتالیا2،413.6
2چین967
3مکزیک772.3
4ایالات‌متحده‌آمریکا603.5
5رومانی442.7
6پرتقال418.7
7لهستان388.7
8کره‌جنوبی385.1
9مجارستان238.1
10ژاپن192.9

ایتالیا علاوه بر اینکه بزرگترین صادرکننده چرم در جهان است، براساس آمار تجارت سازمان ملل در سال 2020، بزرگترین واردکننده چرم در جهان نیز هست. در حال حاضر ایتالیا پیشتاز بازار تجارت جهانی چرم است و دلیل آن‌هم عمدتا به صنعت پیشرفته چرم و صنعت پیشرفته مدوفشن در این کشور است. افراد زیادی در سراسر جهان خواهان کالاهای چرمی درجه یک و باکیفیت ایتالیایی هستند؛ محصولات لاکچری از برندهای ایتالیایی چون گوچی، ورساچه و لویی ویتون محبوبیت جهانی دارند.

ده واردکننده برتر چرم در جهان

چین یکی دیگر از بزرگترین واردکنندگان چرم در جهان است. دلیل عمده آن‌هم افزایش سریع تقاضا برای محصولات چرمی مانند کفش، اکسسوری و مبلمان است. دیگر کشورهای مهم واردکننده چرم در جهان مانند مکزیک، ایالات‌متحده‌آمریکا، رومانی، پرتغال، لهستان، کره جنوبی، مجارستان و ژاپن نیز از جمله کشورهایی هستند که از صنایع پررونق فرآوری چرم و محصولات چرمی سود زیادی را کسب می‌کنند.

سخن پایانی

در این پست بهترین کشور های تولید کننده چرم در جهان و ده کشور برتر جهان در صنعت چرم را گفتیم و امیدواریم که کشور ما هم جز بهترین های چرم جهان شود.

ده کشور برتر جهان در صنعت چرم کدامند؟