چرم فلوتر و شبرو چیست؟ ( تفاوت چرم فلوتر و شبرو )

لینک کوتاه https://leather-house.ir/a/c9ebd
چرم فلوتر و شبرو چیست؟ ( تفاوت چرم فلوتر و شبرو )

چرم شبرو دسته‌ای از چرم‌های پرطرفدار و محبوب است که محصولات متنوعی به کمک آن در بازار تولید و به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. این نوع چرم از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل قیمت تمام شده آن نسبتاً بالا بوده و بیشتر برای تولید محصولات چرمی لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در تولید محصولات چرمی، چرم فلوتر و شبرو ، دو نوع بسیار پرکاربرد هستند که شباهت‌های فراوانی باهم دارند و گاهی اوقات تشخیص آن‌ها از یکدیگر آسان نیست.

بر این اساس اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که بیشتر از محصولات چرمی استفاده می‌کنند یا اینکه به تازگی قصد خرید این محصولات را دارید، برای اینکه بتوانید محصول مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید، لازم است در مورد این دو نوع چرم بیشتر بدانید، بنابراین تا پایان این پست با ما همراه باشید، تا به شما بگوییم چرم الگانت چیست، از چه ویژگی‌هایی برخوردار است و چه تفاوت‌هایی با چرم فلوتر دارد؟

چرم شبرو (الگانت) چیست؟

چرم الگانت یا شبرو یکی از انواع چرم های طبیعی موجود در بازار است که برای تولید محصولات و کالا‌های لوکس از آن استفاده می‌شود. در تولید این چرم، بهترین پوست‌ها را که کاملاً صاف و بدون آسیب و لک باشند، جدا می‌کنند و پس از زدودن مو و انجام مراحل دباغی، بر روی آن توسط دستگاه رنگ می‌پاشند تا در پایان کار سطحی صاف و یکدست به وجود بیاید.
بر این اساس شما مشاهده می‌کنید که یک طرف چرم شبرو صاف و طرف دیگر آن پرزدار است. چرم‌های الگانت معمولاً بسیار نرم و منعطف هستند، برق ملایم و لطیفی دارند که در مرحله انتهایی به آن اعمال می‌شود و زیبایی مضاعفی به آن می‌بخشد. چهره این نوع چرم‌ها همان بافت ارگانیت چرم است که با گذشت زمان زیباتر می‌شود و جلوه اصیل و طبیعی پیدا می‌کند؛ چرا که چرم‌های شبرو از بالاترین لایه پوست یعنی top grain به دست می‌آیند.
معمولاً چرمی که از بیرونی‌ترین لایه پوست تهیه می‌شود، مقاوم ترین و باکیفیت‌ترین نوع چرم است و به همین خاطر چرم‌های شبرو جزء لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین انواع چرم‌های طبیعی محسوب می‌شوند. و در تولید انواع کیف مردانه و زنانه لاکچری به کار می روند.

 

چرم شبرو (الگانت)

 

با ویژگی‌های چرم شبرو (الگانت) بیشتر آشنا شوید

درباره ویژگی‌های مهم و بارز چرم الگانت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1) این نوع چرم از مرغوبیت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است چراکه از بالاترین سطح پوست گاو یا بز یعنی top grain به دست می‌آید.
2) از لحاظ ظاهری بسیار براق و شفاف بوده و هنگامی که آن را لمس کنید، سطحی نرم و لطیف دارد و از انعطاف‌پذیری مناسبی نیز برخوردار است.
3) برای تولید چرم‌های الگانت، ابتدا باید با استفاده از دستگاه باد پوست قسمت مرکزی گاو که بهترین بخش آن است را جدا نمود، سپس آن را به صورتی خاص دباغی کرد تا به چرم مورد استفاده برای صنایع مختلف تبدیل شود.
4) به دلیل اینکه چرم الگانت کیفیت بالایی دارد، می‌توان از آن به منظور تولید محصولات متنوعی مثل کیف‌های چرم یا لباس‌های گران قیمت چرمی و … استفاده کرد.
5) چرم‌های الگانت از میزان کشسانی بسیار کمی برخوردار هستند و زمانی که آن را در جهت عرض می‌کشید، خیلی کم کش می‌آیند.
6) به خاطر طبیعی بودن این نوع چرم گاوی، طرح‌های موجود بر روی آن دارای الگوی خاصی نیستند و ممکن است در بعضی از قسمت‌ها برآمدگی‌هایی داشته باشند.
7) چون بافت چرم الگانت ارگانیک است، با گذشت زمان جذاب‌تر و زیباتر می‌شود و جلوه خاصی به این نوع چرم می‌دهد.

 

چرم شبرو (الگانت)

 

از چرم شبرو (الگانت) چه محصولاتی تولید می‌کنند؟

چرم الگانت یا شبرو به دلیل لطافت و نرمی خاصی که دارد، دوام و استحکام بالای آن که باعث افزایش طول عمر این چرم شده و همچنین مقاومت زیاد در برابر خراش، مناسب‌ترین گزینه برای تولید محصولات چرمی است.
با توجه به ویژگی‌های مهم و بارزی که چرم الگانت دارد، امروزه از آن برای تولید محصولات مختلفی همچون انواع کیف همچون کیف سامسونت چرمی، کیف مجلسی چرمی زنانه، کیف پول مردانه و زنانه، برخی از کفش‌های چرمی، کت و کاپشن، پالتو، دستکش، لباس‌های گران قیمت چرمی، رومبلی و دیگر موارد استفاده می‌شود.

کلام آخر

ما در این پست با عنوان “چرم الگانت چیست؟ ” تلاش کردیم شما عزیزان را با ویژگی‌ها و خصوصیات چرم‌های الگانت آشنا کنیم و از آنجایی که چرم الگانت بسیار شبیه چرم فلوتر است، برای اینکه شما راحت‌تر بتوانید این دو چرم را از هم تشخیص دهید، به مقایسه چرم الگانت با چرم فلوتر پرداختیم تا این دو نوع چرم را به خوبی بشناسید.
چرم‌های الگانت که از پوست گاو یا بز تهیه می‌شوند، در میان انواع چرم‌های طبیعی بسیار مرغوب و باکیفیت هستند و به دلیل داشتن لطافت و نرمی فوق‌العاده، یکی از مناسب‌ترین و بهترین انواع چرم برای تولید محصولات چرمی محسوب می‌شوند.
درصورتی‌که شما درباره تفاوت میان انواع مختلف چرم‌های موجود در بازار شناخت کافی داشته باشید، می‌توانید در هنگام خرید محصولات چرمی مانند خرید کیف مردانه با دقت بیشتری نمونه مناسب خود را انتخاب نمایید؛ چراکه معمولاً قیمت تمام شده محصولات چرمی نسبت به دیگر محصولات بالاتر و بیشتر است.
همچنین از آنجایی که اجناس تقلبی فراوانی به اسم چرم به مصرف‌کنندگان فروخته می‌شود، پس لازم است قبل از خرید این محصولات به خوبی درباره ویژگی‌ها و تفاوت‌های موجود میان انواع چرم اطلاع داشته باشید.

 

چرم فلوتر چیست؟

چرم فلوتر که به آن چرم شرانک هم گفته می‌شود، یکی دیگر از چرم‌های پرکاربرد برای تولید محصولات گوناگون است که رنگ‌بندی متنوعی دارد و از پوست حیواناتی مثل گاو یا بز به دست می‌آید. با توجه به اینکه چرم فلوتر بعد از دباغی شبانه روزی داخل محلول‌های مخصوص شیمیایی قرار می‌گیرد، دارای میزان انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به دیگر انواع چرم است و این کار باعث شده تا سطح چرم فلوتر بسیار نرم و صاف باشد. روی چرم فلوتر برجستگی های ریزی وجود دارد که آن را از سایر چرم ها متمایز می کند.

 

چرم فلوتر

 

تفاوت چرم شبرو (الگانت) و فلوتر در چیست؟

در خصوص مهم‌ترین تفاوت چرم الگانت و فلوتر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. چرم الگانت سطح کاملاً یکدست و صافی دارد و زمانی که شما بر روی آن دست می‌کشید، هیچ‌گونه برآمدگی بر روی آن احساس نمی‌کنید، اما چرم فلوتر با اینکه سطح صافی دارد، برجستگی‌های ملایمی بر روی آن احساس می‌شود که این موضوع باعث شده ظاهری دانه دانه داشته باشد.
2. چرم‌های فلوتر در مقایسه با چرم‌های الگانت از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار هستند و همین مسأله باعث شده محصولاتی که از چرم فلوتر تولید می‌شوند، در مقایسه با محصولات چرمی الگانت دارای عمر مفید بیشتری باشند. (دلیل مقاومت بالای چرم فلوتر نهایت دقت عمل در تولید و دباغی در بالاترین کیفیت ممکن است)
3. ظاهر دانه دانه و برجستگی‌های ملایم موجود بر روی سطح چرم فلوتر باعث شده تا مصرف‌کنندگان محصولات چرمی، خیلی آن را پسند نکنند، اما در مقابل سطح صاف و یکنواخت چرم‌های الگانت دلیل آن است که افراد با سلایق و ذائقه‌های گوناگون آن را بپسندند و از این دسته محصولات چرمی استقبال بیشتری نمایند. برای درک بهتر نوع چرم الگانت باید بگوییم معمولا در کیف پول مردانه از آن استفاده می شود.
4. چرم‌های الگانت از زیبایی ظاهری بیشتری و درخشندگی خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث شده در مقایسه با چرم‌های فلوتر از نظر قیمتی گران‌تر باشند و بر این اساس مشاهده می‌شود که معمولاً تولید محصولات چرمی لاکچری و لوکس از این نوع چرم‌ها صورت می‌گیرد.